DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> مردم چه می گویند؟


شهرشیشه ایی

می خواستم به مدرسه بروم، مدرسه سر کوچه مان. مادرم گفت: فقط مدرسه غیر انتفاعی! پدرم گفت: چرا؟ ... مادرم گفت: مردم چه می گویند؟! .....
به رشته انسانی علاقه داشتم. پدرم گفت: فقط ریاضی! گفتم: چرا؟ ... گفت: مردم چه می گویند؟! .....
با دختری روستایی می خواستم ازدواج کنم. خواهرم گفت: مگر من بمیرم. گفتم: چرا؟ ... گفت: مردم چه می گویند؟! .....
می خواستم پول مراسم عروسی را سرمایه زندگی ام کنم. پدر و مادرم گفتند: مگر از روی نعش ما رد شوی. گفتم: چرا؟ ... گفتند: مردم چه می گویند؟! .....
می خواستم به اندازه جیبم خانه ای در پایین شهر اجاره کنم. مادرم گفت: وای بر من. گفتم: چرا؟ ... گفت: مردم چه می گویند؟! .....
اولین مهمانی بعد از عروسیمان بود. می خواستم ساده باشد و صمیمی. همسرم گفت: شکست، به همین زودی؟! ... گفتم: چرا؟ ... گفت:مردم چه می گویند؟! .....
می خواستم یک ماشین مدل پایین بخرم، در حد وسعم، تا عصای دستم باشد. زنم گفت: خدا مرگم دهد. گفتم: چرا؟ ... گفت: مردم چه می‌گویند؟! .....
بچه‌ام می‌خواست به دنیا بیاید، در زایشگاه عمومی. پدرم گفت: فقط بیمارستان خصوصی. گفتم: چرا؟ ... گفت: مردم چه می گویند؟! .....
بچه ام می خواست به مدرسه برود، رشته تحصیلی‌اش را برگزیند، ازدواج کند ...
می خواستم بمیرم. بر سر قبرم بحث شد. پسرم گفت: پایین قبرستان. زنم جیغ کشید. دخترم گفت: چه شده؟ ... گفت: مردم چه می گویند؟! .....
 
مُردم.
برادرم برای مراسم ترحیمم مسجد ساده ای در نظر گرفت. خواهرم اشک ریخت و گفت: مردم چه می گویند؟! .....
از طرف قبرستان سنگ قبر ساده ای بر سر مزارم گذاشتند. اما برادرم گفت: مردم چه می گویند؟! .....
خودش سنگ قبری برایم سفارش داد که عکسم را رویش حک کردند.
حالا من در اینجا در حفره‌ای تنگ خانه کرده ام و تمام سرمایه ام برای ادامه زندگی جمله ای بیش نیست: مردم چه می گویند؟! .....
مردمی که عمری نگران حرف هایشان بودم، حالا حتی لحظه ای هم نگران من نیستند و .....


نظرات شما عزیزان:

شاهزاده سیاه
ساعت14:53---8 ارديبهشت 1391
خیلی قشنگ بود.مردم کاری به زندگی ما ندارن...آخه مگه بی کارن؟ولی ما همش نگرانیم...

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در شنبه 5 / 2 / 1391برچسب:,| ساعت 1:43 بعد از ظهر| توسط نـــسرین| |


قالب رایگان وبلاگ کد آهنگ